Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

SJ får kritik för brisande information

Publicerat torsdag 17 november 2005 kl 11.39

SJ har den här veckan fått en del kritik från sina resenärer om tågförseningar under ovädret i måndags.

Bland annat var morgontåget från Värmland till Stockholm kraftigt försenat på grund av nedblåsta träd.

Resenärena fick åka buss en del av sträckan men irritationen över bristande information var stor.

-Jag har förståelse för att man är irriterad på morronkulan när man ska ge sig iväg. Men blir det störningar och stora förseningar har ju vi vård restidsgaranti, säger Mia Törn som är pressinformatör på SJ.

Hon säger också att den som upplever att informationen har varit dålig ska vända sig till SJ och berätta det.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".