Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Cias 15 bästa knep för bästa beachformen!

Publicerat onsdag 29 mars 2006 kl 11.34

1.Förbered omgivningen o gör gärna upp ett ”avtal” med nån när du bestämt dig så är det lättare att lyckas!

2. Se till att inte ha frestelser hemma, handla bara hem det när du ska unna dig.

3. Fyll kyl o frys med bra produkter som kycklingfiléer, kassler, skinka, fisk, skaldjur, nötfärs osv så att du alltid har bra o magra produkter hemma! Läs på produkterna o välj kött o fisk som innhåller mindre än 10g fett/100g och titta åxå efter socker på övriga livsmedel!

4. Ät små mål o ofta

5. Uteslut alla sötsaker osv 6 dagar/v

6. Träna styrketräning 2-3 ggr/v

7. Träna konditionsträning innan frukost

8. Ta sockerfritt godis, lightdricka eller tuggummi om du blir sugen eller borsta tänderna! :)

9. Ät gröt o uteslut bröd

10.Dra ner på kolhydrater o öka proteinet

11.Använd mycket kryddor, speciellt kanel o curry

12.Drick enbart vatten

13.Ta tillskott av omega 3 o 6, gärna innan träning

14.Ta äpplecidervinäger varje gång du äter kolhydrater

15. Ta en stor kopp kaffe innan du tränar

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".