Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ris och ros till Försäkringskassan i länet

Publicerat onsdag 5 april 2006 kl 09.28

Det framgår av den rapport nybildade försäkringsdelegationen nu överlämnat till regeringen.

På plussidan står att läsa att försäkringskassan ger en god service eftersom bemötandet är bra och tillgängligheten god, när man väl kommit fram. På minussidan framgår det att väntetiderna i telefon är för långa och att det är svårt att komma fram till rätt handläggare, och också att handläggningstiderna anses vara för långa

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".