Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Sjuvårdsrådgivningen bättre på att svara snabbt

Publicerat torsdag 11 maj 2006 kl 15.39

Tillgängligheten till sjukvårdsrådgivningen förbättrades under april månad, jämfört med februari och mars i år. På Medhelp besvarade man cirka 90 procent av alla inkommande samtal inom överenskommen tid. Under månaden inkom dessutom speciellt många samtal från Värmland, enligt landstingets projektledare Håkan Belin. Knappt fem procent av samtalen besvarades inte alls.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".