Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Telias inkassoföretag misskötte sig

Publicerat måndag 15 juli 2002 kl 15.17
Telias inkassoföretag krävde borgensman och hotade behålla pengarna trots att skulden var betald. Borgensmannen, Disa Persson, är mycket upprörd över den nonchalanta behandling hon fick när Telias inkassoföretag krävde henne på skulder som företaget uppgav att en bekant till henne hade.
Det visade sig att den man som Disa gått i borgen för hade betalt både den senaste och tidgare skulder men Disa Persson vågade inte annat än att betala och väntar nu på att få tillbaka sina pengar. Göran Jönsson, informationschef på Konsumenternas bank- och finansbyrå är mycket kritisk till Sergel kredittjänst som agerar hotfullt och inkompetent, anser han.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.