Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Gille vill se bättre marknadsföring

Publicerat tisdag 23 januari 2007 kl 13.34

Krafttag behövs för att förbättra marknadsföringen av Gotland.

Det anser Gotlands Gille i Stockholm som tycker att målet bör vara att inom fem år skapa det starkaste varumärket bland Sveriges kommuner.

En arbetsgrupp inom Gotlands Gille har arbetat fram en plattform för utveckling som idag överlämnas till Gotlands kommun.

Marknadsföringen bör, enligt gruppen, riktas mot fyra huvudområden: företagande och entreprenörskap, besöksnäringen, boende och mötesplats i Östersjön.

Gruppen anser att det behövs en särskild organisation för marknadsföingen av Gotland - en neutral aktör som samordnar intressenterna här på ön.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".