Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Felaktig marknadsföring av kött

Publicerat tisdag 29 maj 2007 kl 17.10
Maud och Odd Norman.

Att marknadsföra sig med vedertagna kvalitetsmärken blir allt viktigare inom lantbruket. Etiketter som Krav, Bra miljöval och Änglamark borgar för kvalitet.

Men om man som lantbrukare marknadsför sina produkter som kvalitetsmärkta, då måste man också uppfylla kraven som ställs. Det gör inte alla.

Ejmunds gård är ett exempel på det. Köttet från Ejmunds marknadsfördes som kvalitetssäkrad av Svenskt Sigill, men det var det inte.

Maud och Odd Norman på Ejmunds gård i Roma berättar varför de har marknadsfört sitt kött som kvalitetsstämplat, utan att ha täckning för det:

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".