Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Gotland - ett starkt varumärke

Publicerat tisdag 23 oktober 2007 kl 16.54

Gotland har ett starkt varumärke, konstaterar konsulten Johan Graffman, som har gjort en omfattande varumärkesanalys åt Gotlands kommun.

Nya säsonger under andra delar av året än sommaren, interaktiva saker att göra och lära sig samt att ändra gotlänningarnas egna janteinställningar om Gotland, är några saker som nu näringslivet får jobba vidare med.

Det gäller också att locka aktiva företagare liksom rika och friska 55-plussare att bosätta sig här, enligt undersökningen.

Totalt har undersökningen kostat 1,8 miljoner kronor, vilka bekostas av regionala pengar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".