Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Missnöjd hyresgäst får avdrag

Publicerat onsdag 12 december 2007 kl 11.30

Reseföretaget Gotlandsresor bör betala tillbaka pengar till en missnöjd kund i Stockholm.

Den rekommendationen ger Allmänna reklamationsnämnden företaget sen en en hyresgäst fått oriktiga uppgifter om förhållandena vid den stuga hon hyrt.

I beskrivningen av stugan stod att det fanns vatten att hämta i en pump en kort bit från stugan. Men i stället stog tre dukar med vatten vid stugan som hyresgästen själv fick fylla.

Eftersom beskrivningen av stugan inte stämde med verkligheten anser nämnden att hyresgästen har rätt till ett mindre hyresavdrag.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".