Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Telefonklagomål på Korpen

Publicerat söndag 21 oktober 2001 kl 09.26
Nu skall det bli lättare att komma fram på telefon till vårdcentralen Korpen i Visby. Sedan lång tid tillbaka har patienter ibland fått vänta i dagar på att komma fram. Men från och med mitten på november ska det bli lättare. Det lovar Eva Kihlander, avdelningsföreståndare vid Korpens vårdcentral.
Vårdcentralen har fått ta emot många klagomål från patienter som inte är nöjda med telefonservicen. Eva Kihlander säger att det finns sex läkare och sex distriktssköterskor som tar emot patienternas telefonsamtal varje morgon, men det är för få linjer in, i förhållande till trycket från patienterna. I mitten på november blir det två telefonlinjer in till beställning av tíd och rådgivning. Men trots den fördubblingen skulle Eva Kihlander önska att allmänheten ringde andra tider, än måndag morgon, om det inte gäller akuta ärenden. För beställning av vanlig läkartid eller en recept-fråga.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.