Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Almi

Företagen dåliga på kundkontakter

Publicerat torsdag 17 april 2008 kl 05.04
Micke Erixon driver Mix Ranch i Stenkyrka

Gotländska småföretag är bra på att skaffa nya kunder, men de är inte lika bra på att sen behålla dem. Det visar en analys baserad på intervjuer med 50 företag som Almi på Gotland har gjort på uppdrag av kommunen.

Mål, omvärldsbevakning och kundvård för att få kunderna att handla mer, är svaga områden för gotländska företagare enligt Almi.

Det finns en stor möjlighet att växa och sälja mer om man tog hand om kunderna bättre, säger Katarina Ekelund som är projektledare på Almi.

Micke Erixon som driver aktivitetsanläggningen Mix Ranch i Stenkyrka, är en av företagarna som Almi har intervjuat och han känner igen sig i svårigheten att behålla och vårda sina kundkontakter.

Han vill bli bättre på att skaffa ett kundregister för att kunna hålla kontakt med dem som besökt anläggningen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".