Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kommunens upphandling granskad

Publicerat måndag 14 april 2003 kl 12.02
Det finns flera problem inom upphandlingen hos Gotlands kommun. Enligt en granskning som gjorts på uppdrag av kommunens revisorer, måste det bli tydligare vem som har ansvaret för att undvika missförstånd.
Revisorerna konstaterar också att organisationen i kommunens upphandling måste bli bättre. En återkommande fråga är hur beställningar av varor och tjänster i kommunen görs. Enligt reglerna ska det finns ett skriftligt underlag på alla inköp, vilket inte alltid är fallet. Det förekommer också att det görs beställningar utom avtal, utan att något händer. Däremot verkar det inte vara några brister i kompetensen hos personerna som beställer varor och tjänster åt kommunen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.