Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Många klagomål på färjepriser

Publicerat tisdag 9 juni 2009 kl 05.52

Rikstrafiken har fått ta emot en hel del samtal från färjeresenärer som klagar på priser och bokningssystemet. Det berättar Lars Hellström vid statliga Rikstrafiken.

Det rör sig ofta om deltidsgotlänningar som reser på helger under året, som klagar på biljettpriserna.

En del har varit ganska upprörda, enligt Lars Hellström, som konstaterar att det är Destination Gotland som sätter priserna.

Problem med datasystemet har också orsakat en del samtal till Rikstrafiken, säger Lars Hellström.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".