Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Vill inte ta bort konsumentvägledningen

Publicerat tisdag 23 september 2003 kl 11.52
Att halvera antalet tjänster på Konsumentvägledningen från två till en är detsamma som att lägga ner hela Konsumentvägledningen.
Det anser referensgruppen för konsumentfrågor. Anledningen är att en av de två tjänsterna idag går åt enbart till skuldsanering och om det bara blir en tjänst kvar - som det föreslås - innebär det att det inte längre finns någon tid till den traditionella konsumentvägledningen. Referensgruppen påpekar dessutom att det ur arbetsmiljösynpunkt inte är acceptabelt att helt ensam arbeta med skuldsanering eftersom man då inte har någon att diskutera känsliga ärenden med.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".