Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Färjan fanns inte - Veolia anmäld

Publicerat onsdag 29 juli 2009 kl 06.06

Företaget Veolia Sverige som säljer biljetter både till tåg och båt, rekommenderas att betala tillbaka 2 200 kronor till en man i Gävle. Mannen hade bokat biljetter mellan Gotland och Östersund, med färja och tåg, via företagets hemsida. Det skriver tidningen Dagbladet.

Mannen hade bokat en biljett med färjan till Nynäshamn klockan 16, men när han kom till terminalen upptäckte han att information han fått var felaktig och att det inte gick någon färja förrän tre timmar senare. Det slutade med att han fick köpa flygbiljett för att hinna fram till Östersund i tid.

Han anmälde ärendet till Allmänna reklamationsnämnden som rekommenderar företaget att betala tillbaka mannens extrakostnader.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".