Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Missnöjd kund fick rätt i ARN

Publicerat tisdag 19 januari 2010 kl 05.12

Ett företag i Mölndal som levererar stenskivor ska kompensera en missnöjd kund på Gotland har Allmänna reklamationsnämnden (ARN) beslutat.

Kunden var missnöjd med att den levererade stenskivan till köket inte stämde med ritningarna utan var 4 centimeter för kort.

Företaget hävdade att kunden hade ändrat sig flera gånger och dessutom själv gjort ritningarna och därför hade ansvaret.

Men Allmänna reklamationsnämnden konstaterar i sin bedömning att kunden beställt och betalt för en skiva som är 4,5 centimeter längre än hon fått, vilket är ett fel i konsumentköplagens mening och kunden är därför är berättigad till en ny skiva.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".