Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ökad satsning på varumärket Gotland

Publicerat torsdag 4 februari 2010 kl 05.04

Gotlands kommun satsar två miljoner kronor i år för att stärka näringslivet och besöksnäringen. Det är varumärket Gotland som bättre skall nå ut till näringslivet. För att stödja visionen om 65 000 invånare här på ön så krävs mer samlade resurser.

Marknadsplanen syftar också till att öka antalet individer som är positivt inställda att på sikt flytta till Gotland.

Projektet vänder sig dessutom i vissa delar endast till personer som är födda utomlands och påverkar integrationen på ett positivt sätt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".