Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Systembolaget vill köra vattenkampanj

Publicerat torsdag 29 september 2005 kl 14.00

I våras köpte Göteborgs kommun kampanjidén och Gotlands kommuns folkhälsoslogan ”Varannan Vatten”.

Nu visar även Systembolaget intresse för att göra en rikskampanj med begreppet ”Varannan Vatten”.

Det var reklammakaren Uno von Corswant som skapade begreppet ”Varannan Vatten”.

-Det här var en lyckträff, en idé jag kom på när nån sa ”egentligen borde man dricka vartannat glas vatten”. Det var som att komma på en schlagermelodi, säger Uno von Corswant.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".