Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Modebloggare utnyttjas av företag

Publicerat torsdag 1 februari 2007 kl 12.53

Allt fler företag utnyttjar unga modebloggare på internet för att gratis nå ut med sina produkter. Systrarna Emma och Ida Augustsson driver bloggen Hopplösa modenördar sen ett par år tillbaka.
Där skriver de främst om mode men också om musik, konserter och designers. Sidan har tusentals besökare varje månad - något som företagen har snappat upp.

Fenomenet Modebloggare har fullkomligt exploderat de senaste åren och de som skriver om mode, ofta unga tjejer, tillskrivs allt mer makt i modesverige. Det de tycker och anser spelar stor roll, något som företagen tagit fasta på.

Kläder, skönhetsprodukter och inbjudningar till exklusiva visningar dimper ner i brevlådan titt som tätt och förhoppningen från företagen är givetsvis gratis exponering i de välbesökta bloggarna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".