Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kund känner sig lurad av Tele 2

Publicerat torsdag 8 februari 2007 kl 14.59

Elisabeth Torstensson i Ringestena utanför Svenljunga nappade på ett erbjudande från Tele 2 om att starta ett företagsabonnemang åt sin sambos företag. 55 kronor skulle det kosta - men notan slutade på 500 kronor. Dessutom försvann Elisabeth själv ur telefonkatalogen. Nu känner hon sig lurad.

Elisabeth har haft sitt abonnemang sedan 80-talet, och att det skulle upphöra när hon nappade på Tele2s erbjudande åt sin sambos företag, det uppfattade hon inte. Men så var det - abonnemanget upphörde och Elisabeth försvann ur både telefonkatalogen och nummerupplysningen. Inte nog med det - det kostade 500 kronor - något som hon inte blev informerad om av säljaren. De 500 kronorna är helt enkelt en överföringsavgift - och när Elisabeth ringde Tele2 så fick hon reda på att försäljaren inte kände till att det kostade så mycket.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".