Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Dyr lågprisresa

Publicerat tisdag 12 november 2002 kl 08.26
Lågprisflyget från London blev en dyrköpt erfarenhet för ett boråspar. Till London gick det bra, men hemresan tog nästan två dygn och kostade åtskilliga tusenlappar i hotellkostnader och tågbiljetter.
Resan med Ryan Air var billig och till London kom boråsaren Christer Ifflander och hans sambo utan problem. Men när dom skulle åka hem gick det allt annat än smidigt. Deras plan ställdes in på grund av dåligt väder och dom hänvisades till en informationsdisk som stängde innan dom fått hjälp och till en obemmannad kundtjänst på telefon. Dom blev sittande på flygplatsen i ett helt dygn. Hemresan gick så småningom med flyg via Stockholm och tåg och buss till Borås. Biljetter och hotellövernattning fick dom stå för själva. Väl hemma uppmanades paret att ringa till Ryan Airs huvudkontor på Irland för att reklamera resan, något dom drar sig för att göra. Enligt Gunilla Thorin på Konsument Borås ska man inte heller behöva vända sig utomlands för att reklamera en resa man köpt i Sverige på en svenskspråkig internetsajt.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.