Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Torgfest i Kinna för ny Marklogotyp

Publicerat söndag 7 oktober 2007 kl 12.27
Lasse Brandeby och Kerstin Guth, informationschef i Mark. Foto: Kennet Öhlund

Företagarna i Mark och kommunen lanserar sin nya symbol för Mark på lördagen, med tårtkalas och besök av tidigare Markbon Kurt Olsson (Lasse Brandeby) på Mor Kerstins torg i Kinna.

Det nya logotypen består av ordet Mark i mossgrönt.

Logotypen går i grönt, består av fyra stora bokstäver - MARK - lite rundade, framåtlutande, som om de hade fart.

Den ska användas som gemensam och samlande symbol för Mark, och på sikt är det meningen att både Markbor och andra genast ska tänka: natur, drivkraft, harmoni, närhet och trygghet när de ser den.

Och så ska Markborna förhoppningsvis börja använda alla de där positiva orden när de pratar om sin kommun.

Bakom arbetet med det nya varumärket och logotypen ligger ett samarbete mellan kommunen, företagen och invånarna i Mark. Bland annat genomfördes ett 1000-tal telefonintervjuer med Markbor för att hitta orden som karakteriserar kommunen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".