Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

SJ-resenärers ansvar skaffa ersättning

Publicerat måndag 6 januari 2003 kl 12.07
När SJ:s biljettautomater var ur funktion hela kvällen igår, måste de resenärer som saknade biljetter köpa dem ombord på tågen, till ett högre biljettpris. För att få mellanskillnaden, 30 kronor, tillbaka måste man skicka in biljetten till SJ.
Att resenärerna får det extra besväret, borde inte avskräcka dem att begära pengarna tillbaka, anser Ronny Hörstrand på SJ:s pressjour. Han säger också att det är omöjligt för konduktörerna att ge resenärerna det lägre priset direkt på tåget.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.