Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Ulricehamn

Hjälp finnes med telefonering

Publicerat torsdag 21 augusti 2008 kl 10.22

Den som ringer till Ulricehamns kommun kan nu få extra hjälp för att uträtta sitt ärende. Tjänsten är en talsvartjänst och vänder sig främst till personer som på grund av funktionshinder har svårt att klara ett telefonsamtal.

Omedelbart när man ringer till Ulricehamns kommuns växel får man en valmöjlighet uppläst för sig.

Genom att trycka ett på sin telefon slussas man vidare till en stödperson som finns med under resten av samtalet på en egen telefon i ett så kallat trepartssamtal.

Stödet kan bestå i att tolka tal och röster som är svåra att förstå, eller skriva minnesanteckningar från samtalet.

Teletal är en nationell tjänst som drivs av Post- och telestyrelsen, och samtalen är kostnadsfria.

Jan-Åke Thorell
jan-ake.thorell@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".