Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Patienter förstår inte sina läkare

Publicerat söndag 22 juni 2003 kl 09.37
I en sammanställning av klagomålen på på Södra Älvsborgs Sjukhus visar det sig att det inte är felbehandlingar som är det stora problemet utan bemötandet. Det säger Martin Hedberg, biträdande chefläkare på Södra Älvsborgs Sjukhus .
Rapporten som Martin Hedberg gjort grundar sig på de klagomål som kommit in till ledningen, och det är bara toppen av ett isberg säger Martin Hedberg. De klagomål som kommit in till respektive avdelning ingår inte i undersökningen. Nu ska man på sjukhuset arbeta med både det här med bemötandet, köer och väntetider
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.