Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Herrljunga

Webbkamera ersätter personlig service

Publicerat onsdag 24 december 2008 kl 07.17
Monica Reynirsson. Foto:Jenny Hellström

Från årsskiftet utökar Arbetsförmedlingen i Herrljunga sina öppettider. Men för den som vill få personlig service blir det till koppla upp sig via en webbkamera till kundtjänst på ett annat håll i Sverige.

Från årsskiftet utökar Arbetsförmedlingen i Herrljunga sina öppettider från två dagar i veckan till fem. Att spontant gå in på Arbetsförmedlingen i Herrljunga och få hjälp av en arbetsförmedlare kommer inte att vara möjligt efter årsskiftet.

Personlig service via webbkamera
Istället får den arbetssökande sätta sig framför en dator och en webbkamera och koppla upp sig mot kundtjänst. Efter en liten stund dyker en person från kundtjänst någonstans i landet upp på skärmen, och till den personen kan sedan ungefär samma frågor ställas som till Arbetsförmedlingens vanliga kundtjänst via telefon idag.

”Bättre service”
-Många behöver bara en kortare kontakt med en arbetsförmedlare, då är det här ett bra sätt, säger Monica Reynirsson är chef för arbetsförmedlingen i Herrljunga. 
      Även om den personliga kontakten blir mindre tror Monica Reynirsson att servicen blir bättre.

                                                              Jenny Hellström 
                                                         jenny.hellstrom@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".