Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kritik mot företaget Ellos marknadsföring

Publicerat tisdag 9 september 2003 kl 13.30
För ett och ett halvt år sen så berättade Radio Sjuhärad om en reklamkampanj som Ellos drev gentemot sina postorderkunder. En kampanj som retade gallfeber på en del - eftersom den spelade an på kundernas dåliga samvete.
Och nu är det dags igen. Monica Sträng i Mölndal är kund hos Ellos sedan många år tillbaka och när den senaste katalogen kom nu under sommaren så fanns där med ett erbjudande om varor man kunde få köpa till extrapris som en bonus om man beställde för en viss summa ur katalogen. Monica beställde inget och efter ett tag kom först en påminnelse från Ellos och sedan något som var utformat som ett expressbrev från företaget hem till Monica. Och i det kuvertet fanns två andra brev som gjorde henne mycket konfunderad. Hon tycker inte att företaget har betett sig på ett föredömligt sätt mot henne som kund, säger hon till Radio Sjuhärad.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.