Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ny konkurrens på Borås mediescen

Publicerat onsdag 20 oktober 2004 kl 10.02

Idag lanseras tidningen Metro i Borås

gratistidningen delas ut för hand och finns att hämta i tidningsställ på bland annat på södra torget

Det handlar om en ganska tunn tidning utan lokalt material, men med inrikes, utrikes, sport och tv.

Metros VD Martin Gellerstedt säger att de i första hand riktar sig till yngre läsare och till annonsörer som söker billigare alternativ.

Chefredaktören på Borås Tidning Jan Öjmertz ser ingen direkt konkurrens från Metro, eftersom det är en rikstidning utan lokala nyheter, men han tänker hålla koll på hur Metro utvecklar sig framöver.

Om tidningens kvalitet säger Jan Öjmertz att den saknar nerv och puls

-Tidningen är bra för sin idé, nämligen att fylla ett tomrum på bussen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".