Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Apoteketspersonal försöker, men...

Publicerat onsdag 1 mars 2006 kl 16.24

I går berättade Radio Sjuhärad om Alve Kettil, som vid flera tillfällen haft problem att få medicin från Apoteket. Men Apotekets personal brukar hjälpa till när något inte stämmer, och har inte bara en uppgift som försäljare, säger Farhad Badeie, som är områdesansvarig för apoteken i Borås.

Apotekets personal samarbetar vanligtvis med sjukvården för att en kund ska kunna få den viktiga medicinen när något blivit fel. Men det är inte längre en del av deras uppgifter: sen hårda effektivitetskrav som började märkas på allvar för ungefär ett och ett halvt år sen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".