Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Lyckad satsning på varannan vatten

Publicerat tisdag 7 augusti 2007 kl 11.21

Under Helsingborgsfestivalen ställde socialförvaltningen ut en tankbil och bjöd festivalbesökarna på vatten. Kampanjen som kallades ”Varannan vatten” var enligt socialförvaltningen mycket lyckad.

– Kampanjen varannan vatten är ett smart sätt att påminna folk om att blanda om man nu dricker alkohol. Det var många som ville ha vatten och vi hade nästan behövt stövlar, säger Gunilla Olsson, alkohol- och drogsamordnare på socialförvaltningen i Helsingborg.

Utan pekpinnar
Enligt socialförvaltningens egna undersökning som man gjorde på Helsingborgsfestivalen var kampanjen både lyckad och uppskattad.

– Det var väldigt uppskattad och de allra flesta tyckte det var ett bra grepp. Man tyckte det var ett bra budskap och att det var tilltalande att man utan pekpinnar påminde om att varannan vatten är det smartaste sättet att dricka alkohol, säger Gunilla Olsson, alkohol- och drogsamordnare på socialförvaltningen i Helsingborg.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".