Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Travpengar går till reklam

Publicerat tisdag 23 oktober 2001 kl 15.26
Hästsportens spelbolag ATG satsade förra året en kvarts miljard kronor på marknadsföringen och media. Allt mer av de pengar som spelarna förlorar går åt till reklam och TV-sändningar. Något som spelbolaget nu försvarar.
Att ATG satsar allt mer pengar på reklam och media sticker i ögonen på många av de aktiva inom travsporten. På Jägersro i Malmö hotar tränarna och hästägarna med strejk om inte prispengarna höjs ännu mer. ATG försvarar nu att man satsar mycket pengar på media och marknadsföring. Marknadsdirektören Torbjörn Wik hävdar att alla kronor som satsas på reklam i slutändan innebär högre prispengar till travsportens aktiva. Han pekar också på att spelbolaget Svenska Spel satsar över dubbelt så mycket på marknadsföring som ATG gör.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".