Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Flerspråkig kundtjänst blev populär

Publicerat måndag 31 mars 2003 kl 13.25
Ett år har nu gått sedan försäkringsbolaget Folksam invigde sin flerspråkiga kundtjänst.
Idén kläcktes i Malmö, och nu kan kunder från hela landet få hjälp med sina försäkringsfrågor på sitt hemspråk. Mikael Pettersson är marknadsområdeschef för Folksam i södra Skåne och det var han som tog initiativet till tjänsten, som blivit mycket uppskattad. Folksams kunder kan få information på 17 språk och utvecklingen av tjänsten har gått fort. Inkommande samtal ökar och efterfrågan av tjänsten har blivit allt större.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.