Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

PRO kritiserar Apotekets nya kundtjänst

Publicerat torsdag 3 juli 2003 kl 13.59
Pensionärernas Riksorganisation, PRO, är missnöjd med Apotekets nya kundtjänstsatsning som går ut på att skapa en central kundtjänst för hela landet.
Enligt PRO riskerar den nya satsningen att försämra gamla människors möjligheter att få rätt service. – Det är viktigt att ha nära kontakt med sitt apotek, framför allt för de äldre som är beroende av mycket medicin och har frågor kring det, säger Ingrid Venzel, ombudsman på PRO. – Det är jättedåligt att det inte finns alternativ. Enligt Andreas Roslund, informationsansvarig på Apoteket, är målet med den nya satsningen att de vanliga apoteken ska få mer tid till sina kunder. – Genom att dirigera om telefonsamtalen till ett nationellt telefonnummer räknar vi med att frigöra tid för personalen ute på apoteken. Det går dock fortfarande att bli kopplad till sitt lokala apotek genom kundtjänsten. Men vilka ärenden som får bli kopplade avgör kundtjänstens personal.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.