Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nya klagomuren i Lund ger resultat

Publicerat onsdag 6 augusti 2003 kl 12.55
Den 1 januari startade Lunds kommun en ny klagomålshantering. Lundaborna kan skriva ner sina synpunkter i ett formulär på kommunens hemsida och få svar från ansvarig förvaltning inom tio dagar. Runt 500 klagomål har kommit in sedan starten.
Det är framför allt på teknisk och social förvaltning som lundaborna har synpunkter. Det konstaterar Matts Hansson, projektchef i Lunds kommun. – Det kan vara klagomål kring bemötande, och klagomål kring tillgänglighet. Sedan finns det en rad andra saker det kan handla om, till exempel cykelbanornas tillstånd, att grenar inte är klippta, att folk inte har fått sina soptunnor tömda. Lunds kommun har enligt Matts Hansson vidtagit många olika åtgärder med anledning av folks klagomål. Man har till exempel sett över rutiner vad gäller handläggningstid. Och han tycker att den nya klagomålshanteringen hittills har fungerat väldigt bra. – Det ser lite olika ut på olika nämnder, vissa har kommit långt, medan andra har en del kvar att göra.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.