Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kristianstad satsar med ny logotyp

Publicerat måndag 1 november 2004 kl 11.02

Kristianstad försöker profilera sig som en livsmedelskommun. Hitintills har man lagt nästan fem miljoner på arbetet. Man hoppas att satsningen på nya Spirit of food-logotypen ska ge företagsetableringar och nyinflyttningar.

Mikael Anefur är kristdemokratiskt kommunalråd:

– Den stora vinsten blir när företag som jobbar över hela Sverige och hela världen, tillsammans med sin egen logotyp också använder kommunens nya Spirit of food-logotyp.

Arbetet med att ta fram logotypen kostade kommunen knappt 600 000 kronor. Evenemangen i torsdags, när logotypen presenterades på en tillställning med en del representanter från näringslivet, och i lördags när man skänkte bort 4,5 ton grönsaker på Stora torg i Kristianstad, kostade tillsammans drygt en halv miljon kronor. Företagen i livsmedelsbranschen i Kristianstad kommer att få använda logotypen gratis i sin marknadsföring.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".