Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Malmö

Bobo fångar det unga

Publicerat måndag 3 november 2014 kl 11.02
”Vi kommer även att finnas på sociala medier”
(7:14 min)
Anna Sandahl och Karolina Hjertonsson. Foto: Lars Ekman/Sveriges Radio

Anna Sandahl och Karolina Hjertonsson drar igång Bobo, en livsstilstidning för unga. Det första numret kommer i januari.

Bobo produceras i samarbete med unga reportrar och budskapet är att våga vara sig själv.

– Vi tänker att unga läser så länge det finns något bra att läsa. Man måste ge något som inte går att hitta på nätet, något fördjupande. Men det finns behov av både och.

De tror att det finns behov av både längre och kortare texter och eftersom vi i tiden befinner oss mellan tryck och digitalt så kommer det att märkas även i Bobo.

– Publicerar vi något i papperstidningen så kanske det digitala kommer att finna på You tube eller på vår egen sajt. Om man gör något i samarbete med målgruppen så blir det något gemensamt.

Bobo ska säljas i butiker och via prenumerationer och ges ut elva gånger per år. Det är förlaget Mediavänner i Helsingborg som ska ge ut tidningen och de får då sin första titel som riktar sig till unga, de ger idag ut Magasin Måltid, Restaurangvärlden och Magasinet Skåne.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".