Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Musikhjälpen slog digitala rekord

Publicerat fredag 19 december 2014 kl 12.20
Linnea Henriksson. Foto: Per Larsson/TT
Linneas brandtal, en av publikens favorithändelser. Foto: Per Larsson/TT

När Musikhjälpen avslutades i söndags efter sex dygn hade 3.4 miljoner lyssnat på sändningarna i P3 och publiken hade startat SVT Play eller SVT Flow 2 miljoner gånger.

Linneas brandtal om jämställdhet och publikens kärleksbomb till Petter blev några av publikens favorithändelser. Sammanlagt har Musikhjälpens gillar/följare på sociala medier ökat med 30 procent.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".