Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Skåne

Skånetrafikens digitala tjänster slogs ut

Uppdaterat fredag 13 oktober kl 04.20
Publicerat torsdag 12 oktober kl 20.57
Skånetrafikens hemsida, lördagen 20 september. Överbelastningsattackerna mot Skånetrafikens nät fortsätter men nu stryper företaget en del av den utländska datatrafiken till hemsidan under resten av veckan. Foto: Karin Olsson-Bendix/Sveriges Radio
Skånetrafikens hemsida

Både appen och webbsidan slutade fungera under flera timmar. Under tiden uppmanade Skånetrafiken resenärer att söka information på andra ställen och använda biljettautomater.

Någon gång mellan klockan åtta och nio på torsdagskvällen slutade både sajten och appen att fungera. Skånetrafiken själva vet inte vad som har orsakat haveriet. 

– Våra digitala tjänster ligger nere för tillfället, vi är i full gång med att felsöka och har även kopplat in vår leverantör, säger Magnus Andersson, pressinformatör på Skånetrafiken.

Företaget uppmanar nu sina resenärer att uppsöka information och andra sätt och använda de stationära biljettautomaterna. 

– Vi hoppas att detta ska vara ett temporärt problem, säger Magnus Andersson. 

På fredagsmorgonen verkar problemen med Skånetrafikens webbsida app att vara lösta.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".