Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nypotatis ska marknadsföras bättre

Publicerat fredag 10 mars 2006 kl 10.51

Dålig marknadsföring gjorde att fjolåret blev ett dåligt år för färskpotatisodlarna. Handlarna visste helt enkelt inte att potatisen var färdig att sälja.

– Vi måste samarbeta i marknadsfrågor. Vi behöver en organisation som är konkurrensneutral som allmänt stimulerar marknaden, säger Lars Elofson som är ordförande i intresseorganisationen Sydsvensk Färskpotatis.

Lars Elofson håller fram köttbranschen som ett exempel. Han vill informera om när färskpotatisen beräknas komma så att inköparna kan planera. Även konsumenterna behöver information.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".