Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Mäklare satsar på ovanlig marknadsföring

Publicerat söndag 25 juni 2006 kl 11.25

Mäklarna i Malmö slåss om kunderna. Det gäller att synas och sticka ut. På Mäklarfirman Bolaget har man satsat på stora helsidesannonser med texter som ”bara för singlar” eller ”bara för kändisar”.

- Vi riktar oss till en kundgrupp som är intresserad av sitt boende och vill lägga mycket pengar på sitt boende, säger mäklarfirman Bolagets marknadsansvariga Charlotta Jörgensen.

En annons visar till exempel två nunnor och så står det ”bara för systrar”.

- Tanken är då att man ska vara nära himlen och då kan man bo både högt och härligt.

På en annan annons står det ”bara för killar” och på ytterliggare en annons finns det en bild på en flygkapten och en flygvärdinna med texten ”bara för höjdare”. Och enligt mäklarfirman har man fått positiva reaktioner på sina annonser.

- De sticker ut, syns och kan provocera lite grann naturligtvis. Och det är det vi vill.

Man kommer därför att fortsätta med den typen av annonser.

- Syftet är framförallt att synas, förklarar Charlotta Jörgensen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".