Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Besvikna nätspritkunder

Publicerat onsdag 28 juni 2006 kl 15.24

Kunder som beställt vin och sprit via företaget Nätmässan i Östra Karup har fått vänta på sina varor i nästan tre månader.  De har köpt varor av företaget vinsajten.com i Tyskland och blivit lovade att få varorna inom 10 till 12 arbetsdagar, men varorna har fastnat i tullen. På vinsajten avsäger de sig nu allt ansvar och hänvisar till fraktbolaget.

– Vi är intresserade att kunderna får sina varor, annars kommer ingen tillbaka och handlar mer, säger Thomas Rejmell, tekniskt ansvarig på vinsajten.

Kunder som besökt Nätmässan i Östra Karup och som där har beställt varor via Vinsajten.se erbjuds två alternativ för att få hem sina varor. Antingen åker de själva ner till Tyskland och hämtar varorna eller så anlitas ett fraktbolag och då rekommenderar Vinsajten bolaget Locadi.

Thomas Rejmell förstår att kunderna är besvikna men menar på att de gör vad de kan för att varorna ska komma fram. Han säger att han är i kontakt med fraktbolaget dagligen och att vinsajten alltid ger tydlig information till sina kunder om vilka regler som gäller.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".