Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Fortsatt telefonrådgivning för konsumenter

Publicerat onsdag 12 mars 2003 kl 11.42
Det blir en fortsättning på försöket med konsumentrådgivning i Skaraborg per telefon över ett 020-nummer. Nu förlängs telefontjänsten "Konsument Skaraborg" året ut. - Vi får tid att titta över framtiden och att marknadsföra oss, säger konsumentvägledare Annika Wilow-Sundh i Falköpings kommun.
Knappt ett tiotal kommuner i Skaraborg har kommunala konsumentrådgivare, men ingen på heltid. Det visar en kartläggning, som Radio Skaraborg gjort. I snart ett år har de 15 kommunerna i Skaraborg deltagit i ett försök med konsumentrådgivning på telefon via ett 020-nummer. Ungefär 250 samtal per månad har rådgivarna tagit emot. Frågorna rör bland annat öppet köp, bytesrätt och kreditfrågor. - Samhället är mer komplicerat och handeln mer internationell. Behovet av konsumentrådgivning ökar, säger Annika Wilow-Sundh.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.