Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
P4 Morgon

Dataspel från Skövde kan prisas på Swedish Game Awards

Publicerat onsdag 19 juni 2013 kl 09.18
Daniel Ström: "Den stora segern var att få komma hit"
(3:49 min)

Nu är det två stora gäng som laddar inför kvällen då den stora tv- och dataspelsgalan Swedish Game Awards hålls i Stockholm. Två spel från Högskolan i Skövde har chansen att vinna priser.

– Magnetic, som vi jobbat med, är ett klaustrofobiskt pusselspel i stil med Portal. Vi har hämtat inspiration från filmen Cube också, sett ur miljön. Spelaren ska känna sig hotad och ta sig ur det här fängelset, säger Daniel Ström till P4 Morgon.

Daniel och hans team är nominerade i kategorin för årets innovation och det andra Skövdegänget är nominerade i kategorin bästa scenario med spelet Grief.

Hela intervjun hittar du i ljudklippet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".