Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Toalettpapper ingen skitsak för Margareta

Publicerat onsdag 13 april 2016 kl 17.11
"Jag betalar för varan så jag tycker det är viktigt"
(3:58 min)
papper toalett toalettbesök
Foto: Fredrik Sandberg/TT

Margareta i Värmland tröttnade på papperstillverkaren Metsä Tissue i Mariestad. Efter att ha reklamerat toalettpappret 17 gånger så fick hon nog - och anmälde företaget.

Margareta från Värmland menar att toalettpappret inte håller den kvalitén som hon som kund räknar med att det ska hålla. Toalettpappret är inte slätt menar hon.

– Jag betalar för varan så jag tycker det är viktigt, säger Margareta.

Hon har nu reklamerat toalettpappret 17 gånger där hon har fått svar och en varucheck som kompensation. Men nu, den 18:e gången, så fick hon inte reklamera varan. Nu anmäler hon alltså företaget till Almänna Reklamationsnämnden.

– Sist så pratade jag med en manlig på kundtjänst som sa att han sett att jag ringt väldigt många gånger och på grund av det så tog dom inte emot reklamationen, säger Margareta.

Hon tycker att man som kund har rätten att kunna reklamera varor och väljer därför nu alltså att anmäla.

Vi har erbjudit vd:n på Metsä Tissue att kommentera intervjun men han har inte återkommit.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".