Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Ersättning för misslyckad golfresa

Publicerat lördag 8 oktober 2005 kl 09.37

Förväntningarna var stora när ett par från Karlsborg åkte på golfresa till Egypten - men lika stor blev besvikelsen väl framme på resmålet.
Det påstått femstjärniga hotellet var inte ens färdigbyggt när ressällskapet kom dit.

Inte mycket av det som utlovades av resebolaget fanns på det halvfärdiga hotellet.
Roomservice fungerade inte, något spa, träningslokaler eller uppvärmda pooler syntes inte till och både hotellpersonal och reseledare svarade undvikande när resenärerna framförde sina klagomål.

Paret, som kände sig grundlurade, krävde halva resekostnaden tillbaka av resebolaget men företaget ville bara betala tusen kronor per person.

Nu har Allmänna Reklamationsnämnden tittat på ärendet och ger paret från Karlsborg rätt. Nämnden ansåg att bristerna var så stora att resebolaget måste betala tillbaka totalt sextusen kronor till resenärerna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".