Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ekonomisk kris för callcenterföretaget Telepass

Publicerat fredag 23 augusti 2002 kl 16.32
Idag ställde callcenterföretaget Telepass in sina betalningar. Det betyder att de 100 anställda i Gällivare inte får nån lön den här månaden.
Telepass sa för en tid sen upp 93 av sina 100 anställda i Gällivare sen man förlorat Bilprovningen som kund. Dom uppsagda jobbar kvar månaden ut men får nu alltså ingen lön. Enligt produktionschefen Stefan Erlandsson är skälet till krisen att företaget förlorat sin största kund, Bilprovningen. I helgen blir det förhandlingar med banker och fordringsägare, däribland alltså personalen, och på måndag kommer besked om företagets öde. Det vill säga om det blir konkurs eller om företaget kan drivas vidare.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.