Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Biltest fördröjd när Telepass gick i konkurs.

Publicerat onsdag 28 augusti 2002 kl 15.49
Svensk Bilprovning och deras kunder drabbades när callcenterföretaget Telepass i måndags gick i konkurs.
De kunder som orkade vänta i telefon, kunde få sitta i timmar innan de kom fram till bilprovningen. Det kommer inte att upprepas eftersom Svensk Bilprovning till våren kommer att använda sig av ett system där kunderna inte behöver ringa och beställa tid. Man får i stället en tid reserverad ungefär som inom tandvården. I nästa vecka tas bokningsservicen över av ett nytt företag, Multinet Partner, men med ny teknik kommer behovet av deras tjänster att minska i framtiden, säger Magnus Ehrenstråhle som är VD för Svensk Bilprovning. Dels på grund av bilprovningens internettjänst som idag tar hand om ca 25% av alla bokningar och som man hoppas ska öka ännu mer i framtiden. Dels genom det nya systemet där man reserverar en tid för kunden.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.