Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

CSN i Kiruna har kortat telefonköerna

Publicerat torsdag 19 september 2002 kl 10.35
Väntetiden i telefon till Centrala Studiestödsnämnden - CSN - har gått ner till tre minuter sen CSN etablerade ett kundcenter i Kiruna.
Numera handlar klagomålen från studenterna i stället om att CSN svarar för fort. Det säger Anita Persson som är chef på kundcentret i Kiruna. Enligt henne har studenterna en föreställning om att det ska ta lång tid innan man kommer fram till CSN. I och med att kötiden har kortats väsentligt är det många som blir förvånade. En del så till den grad att de klagar på att det går för fort. Verksamheten i Kiruna har varit igång sen årsskiftet och där besvaras numera de flesta av de närmare 90 000 samtal som varje månad kommer in till CSN. Vid kundcentret i Kiruna arbetar 100 personer.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.