Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Lovikkavanten i ny tappning

Publicerat torsdag 15 januari 2009 kl 07.13
Lovikkavantar kan bli det hetaste.

Lovikkavanten är på modet igen. På Formexmässan, som är Nordens största fackmässa för design och inredning, är det världspremiär för ett nytt modemärke för kvinnor med Lovikkainspirerade produkter.

Det är ett barnbarn till en av stickerskorna i Lovikka, Sofia Hagelin, som nu startat ”Heart of Lovikka” som ska göra plagg för kvinnor. Plaggen ska kännas igen genom det  vackra broderade mönstret och flätan från vanten, men nu i ny färgskala och moderna snitt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".