Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Konsumentvägledare kritisk mot flygbolag

Publicerat fredag 23 januari 2009 kl 17.26

Flygbolaget Norwegian har problem med ankomster och avgångar till och från Norrbotten. Men problemet ska inte behöva vara så stort menar Johan Sundberg som arbetar som konsumentvägledare i Luleå.

Vet man om att man kommer ha underhåll på vissa flygplan i två månader så får man se till att ha reservkapacitet att sätta in så att det inte blir ett problem för konsumenterna menar Sundberg.

-Det de ska göra är att flyga på de tider de sätter ut om det inte finns extraordinära orsaker och detta är inte en extraordinär orsak. Det är en planerad service eller reparation. Norwegian kan inte komma och säga att sånt här kan hända utan det bolaget ska göra är att flyga på de tider som man satt upp, för som resenär när man bokar räknar man med att planet ska komma, avslutar han.

                                         Johannes Gullbrand SR Norrbotten

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".